Det har været en turbulent men spændende start på den nye digitale SnappForm. Turbulent fordi funktionen endnu ikke er hel optimal, men spændende fordi det gør hele udlejningprocessen hurtigere og lettere. Vi har haft rygende travlt på vores hovedkontor i Holland, efter funktionen er blevet lanceret, hvor vi har arbejdet hårdt på de tilbagemeldinger, vi har fået fra vores kære brugere.

Hvordan virker det?
Den digitale SnappForm er ganske enkelt en online version at papirudgaven af den gamle SnappForm. Vi må jo følge med tiderne og optimere vores processer, så de passer ind i det moderne samfund – og her vægter teknologien! Den nye proces gør det lettere og hurtigere for vores brugere at registrere afhentning og aflevering af bilen i form af check in og check out.

Vi har skrevet to Help Center-artikler, der fra udlejer og lejers perspektiv beskriver processen skridt for skridt. Så er du i tvivl om, hvordan processen fungerer, så tjek endelig de to links ud. Udlejere kan læse mere om processen HER, mens lejere kan læse mere HER!

Hvad skal jeg være opmærksom på?
Det er meget vigtigt, at begge parter gennemgår check in! Check in markerer ikke kun starten af forsikringen men går også hånd i hånd med udbetalingen til udlejer. Sker check in derfor ikke, forløber resten af processen ikke automatisk. Så husk nu check in!

Det er ganske enkelt: Følg anvisningerne i den modtagne SMS eller email eller gå ind på din SnappCar-profil under bookingen og check in. Check in er gennemgået, når i har fulgt anvisningerne. Bemærk dog at begge parter skal gennemgå check in – det er ikke nok med en part. Det er det ikke, fordi i skal bekræfte hinandens oplysninger om brændstofniveau, kilometertal, eksisterende skader samt ID.

Hvad hvis teknologien ikke vil samarbejde?
Det kan ske, at teknologien spænder ben for check in (og/eller check out): Vil din smart phone ikke samarbejde? Har du forsøgt forskellige browsere (Chrome, Safari, Firefox etc.)? Har du forsøgt at logge ind på din profil via nettet i stedet fot at følge SMSen eller emailen? Har du forsøgt fra en computer? Lykkes det stadig ikke? Send os en email på support@snappcar.dk eller ring ind på 89 88 35 86.

Hjælp, jeg kan ikke gennemgå check out!
Der kan være to årsager til, at i ikke kan gennemgå check out:

  1. Check in er ikke blevet gennemgået af begge parter
  2. Det er mere end 48 timer siden, lejeperioden sluttede og check out-funktionen er derfor ikke længere aktiv

Hvis en af de overstående er tilfældet, bedes i kontakte support på support@snappcar.dk. Herfra sørger vi for at manuelt lukke bookingen. OBS! Husk altid at oplyse bookingnummer, når du kontakter os! Derudover har vi også brug for information om kilometertal før og efter bookingen.

Hvor kan jeg finde et overblik over min booking?
Hvis du logger ind på din profil under bookingen, kan du fra i dag kl. 14 se alle detaljer på en booking: Dette inkluderer alle informationer såsom lejepris, frie kilometer, eksisterende/nye skader, ekstra kørte kilometer etc. – alt i gennem check in og check out er blevet enige om.

OBS! Det digitale system er endnu ikke perfekt, men vi arbejder hårdt på at forbedre den skridt for skridt. Derfor sætter vi stor pris på konstruktiv kritik og disse kan sendes til support@snappcar.dk.

Venlig påmindelse
Bilen er kun forsikret under lejeperioden (ligesom under papirudgaven af SnappForm også var), når check in er gennemgået af begge parter. Overleveres bilnøglen derfor til lejer, før check in er gennemgået, er bilen ikke forsikret gennem SnappCar, hvis der skulle ske en skade eller et uheld. Gør du derfor dette, er det under eget ansvar.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

w

Connecting to %s

Kategori

Geen categorie